دیس ایتالیایی

0
233

برای ۴ نفر

کالری به ازای هر پرس: ۱۷۵

چربی به ازای هر پرس: ۷/۶ گرم

مواد لازم

پنیر موزارلا کم چرب – ۱۲۵گرم

ژامبون بدون چربی – ۶۰گرم

کنسرو آرتیشو – بدون آب ۴۰۰گرم

انجیر رسیده – ۴ عدد درشت

انبه – ۱عدد کوچک

نان میله ای (گریسینی) – چند عدد

مواد لازم برای تهیه سس

پرتقال – ۱ عدد کوچک

پوره گوجه فرنگی – ۱ قاشق غذاخوری

سس خردل – ۱ قاشق غذاخوری

ماست کم چرب – ۴ قاشق غذا خوری

برگ ریحان تازه خرد شده

نمک و فلفل

روش تهیه

۱-پنیر را به ۱۲ قسمت باریک به طول ۶.۵ سانتی متر ببرید.چربی را از ژامبون جدا کرده و آن را  ۱۲ قسمت کنید.

۲-ژامبون را به دور هریک از پنیرها بپیچید و آن ها را به طور مرتب در یک دیس پذیرایی بزرگ بچینید.

۳-مغزهای کنگرفرنگی را نصف کنید و انجیرها را به چهار قسمت ببرید. آنها را در یک قسمت دیس قرار دهید.

۴-انبه را پوست بکنید. سپس آن را از اطراف هسته قاچ کنید و هر قاچ را به صورت باریک باریک ببرید و آنها را به شکل بادبزن در دیس بچینید.

۵-برای تهیه سس: با استفاده از پوست کن مخصوص سبزی، نصف پوست پرتقال را ببرید، پوست را به صورت خلال درآورید و در یک کاسه حاوی خلال ها اضافه کنید.

۶-گوجه فرنگی از صافی عبور داده شده، خردل، ماست، نمک و فلفل را به کاسه اضافه کرده، آن ها را با هم مخلوط کنید.ریحان را با بقیه مخلفات مخلوط نمایید.

۷-سس را با قاشق به داخل یک کاسه کوچک بریزید و آن را همراه با دیس ایتالیایی و نان سرو کنید.

پیشنهاد سرآشپز

در صورت در دسترس نبودن آرتیشو می توان از کنگر بخارپز استفاده کرد.

پاسخ به موضوع

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید