ژامبون پنیری و کرفس

0
302

برای ۴ نفر

کالری به ازای هر پرس: ۱۵۵

چربی به ازای هر پرس: ۶/۹ گرم

مواد لازم

کرفس – ۴ساقه

ژامبون بدون چربی – ۱۲ ورق

پنیر نرم کم چرب – ۱۷۵ گرم

ماست کم چرب – ۶ قاشق غذاخوری

پنیر پارمسان – ۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل – به مقدار لازم

پیازچه – یک دسته (حدود ۱۰ عدد)

روش تهیه

۱-کرفس را بشویید برگ های آن را جدا کنید.ساقه را به سه قسمت مساوی تقسیم نمایید.

۲-ورقه ژامبون را بر روی تخته گوشت قرار دهید.هر قطعه از کرفس را یک ورقه ژامبون بگذارید و ژامبون را دور آن لوله کنید. در هریک از چهار بشقاب نسوز کوچک، سه لوله (کرفس و ژامبون) را قرار دهید.

۳-پیازچه ها را پاک کنید و سپس هم قسمت های سفید و هم سبز  آن را خرد کنید. پیازچه را روی  ژامبون و کرفس بپاشید. به آن ها نمک و فلفل بزنید.

۴-پنیر نرم و ماست را با هم مخلوط کنید و مخلوط را با قاشق روی ژامبون و کرفس بریزید.

۵-فر را از قبل با درجه متوسط گرم کنید.روی هر پرس یک قاشق غذاخوری پنیر پارمسان بپاشید. سپس آن ها را درون فر قرار دهید و برای ۶ تا ۷ دقیقه حرارت دهید تا داغ شود و پنیر زودتر از زمان شروع به تغییر رنگ (به رنگ قهوه ای)کرد، حرارت فر را کم کنید و آن را روی درجه کم بگذارید.

۶-آن را با سالاد گوجه فرنگی و نان برشته سرو کنید.

نکته آشپز

پنیر پارمسان در تهیه غذاهای کم چرب بهتر است، زیرا طعم تندش ایجاب می کند که مقدار کمی از آن مصرف شود.

پاسخ به موضوع

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید