املت سبزیجات

0
533

برای ۴ نفر

کالری در ازای هر پرس: ۱۴۱

چربی به ازای هر پرس: ۹/۷ گرم

مواد لازم

گوجه فرنگی – ۱۷۵ گرم

قارچ – ۲۲۵ گرم

عصاره سبزی تازه – ۴ قاشق غذاخوری

آویشن تازه – ۱ دسته کوچک

تخم مرغ – ۴ عدد

سفیده تخم مرغ – ۴ عدد

روغن زیتون – ۴ قاشق غذاخوری

برگ ریحان تازه – ۲۵ گرم

نمک و فلفل – به مقدار لازم

روش تهیه

۱-گوجه فرنگی ها را نصف کنید و آن ها را در تابه بریزید. اگر اندازه قارچ بزرگ باشد آن را تکه کنید و به تابه اضافه کنید.

۲-عصاره سبزی و آویشن را در تابه بریزید و نمک و فلفل به آن بزنید و به جوش آورید.در آن را بگذارید و اجازه دهید به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به آرامی بجوشد تا مواد داخل تابه نرم شوند. آویشن را بیرون بیاورید و کنار بگذارید و مخلوط را گرم نگه دارید.

۳-در این مرحله، سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کرده و زرده های تخم مرغ را با ۸ قاشق غذاخوری آب هم بزنید تا کف کنند.سپس در یک کاسه تمیز ۸ سفیده تخم مرغ را با همزن برقی هم بزنید تا پف کرده و سفت شوند.

۴-زرده های تخم مرغ زده شده را با یک قاشق فلزی به سفیده تخم مرغ زده و سفت شده اضافه کنید و با لیسک به آرامی با هم مخلوط نمایید، آن ها را هم بزنید. به هنگام هم زدن مراقب باشید که هوای زیادی وارد مخلوط نشود یعنی آهسته هم بزنید.

۵-با قلم مو، کف تابه کوچک را با یک قاشق چای خوری روغن برای هر املت، چرب کنید.سپس آن را حرارت دهید تا داغ شود. مخلوط تخم مرغ را در تابه بریزید و بگذارید به مدت ۴ تا ۵ دقیقه بپزد و مخلوط شکل بگیرد.

۶-کباب پز را از قبل با حرارت متوسط گرم کنید و املت را روی آن بگذارید تا به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دیگر بپزد و طلایی شود.

۷-املت را داخل یک ظرف پذیرایی گرم قرار دهید و روی آن با چند برگ ریحان از مخلوط قارچ و گوجه فرنگی تهیه شده پر کنید. لبه املت را بر روی این مواد برگردانید، آن را با شاخه های آویشن تزیین و سرو کنید.

نکته آشپز

در صورت در دسترس نبودن آویشن تازه از ۱ قاشق چای خوری خشک آن استفاده کنید.

 

پاسخ به موضوع

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید