سوپ لوبیا و سبزیجات

0
345

برای ۴ نفر

کالری در ازای هر پرس: ۱۵۶

چربی به ازای هر پرس: ۱/۵ گرم

مواد لازم

پیاز خرد شده – ۱ عدد متوسط

سیر خرد شده – ۱ حبه

کرفس خرد شده – ۲ ساقه

هویج خرد شده – ۱ عدد بزرگ

گوجه فرنگی خرد شده – ۴۰۰ گرم

عصاره سبزی تازه – ۲ لیوان (نیم لیتر)

مرزنگوش خشک – ۱ قاشق چای خوری

کنسرو حبوبات – ۴۲۵ گرم ( لوبیا قرمز – لوبیا چیتی)

کدو سبز خرد شده – ۲ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی – ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل – به مقدار لازم

برای سرو

سس پستو کم چرب – به مقدار دلخواه

نان سوپ – به مقدار دلخواه

روش تهیه

۱ – پیاز، سیر، کرفس و هویج را در یک قابلمه بزرگ بریزید و گوجه فرنگی، عصاره سبزی و مرزنگوش را به آن اضافه کنید.

۲ – بگذارید تا مخلوط سبزی به جوش آید. در آن را بگذارید و برای ۱۵ دقیقه به طور ملایم بجوشانید. سپس لوبیا و کدو سبز را به مخلوط اضافه کنید و بدون آن که در قابلمه را بگذارید، اجازه دهید تا سوپ برای ۱۵ دقیقه دیگر بپزد.

۳ – رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل را به سوپ اضافه کنید. به مدت ۲ تا ۳ دقیقه سوپ را حرارت دهید و گاهی آن را هم بزنید،‌ تا دوباره به جوش آید.

۴ – سپس سوپ را با ملاقه در ظروف سوپ خوری گرم بکشید و روی هر پرس را با یک قاشق پر از سس پستو کم چرب قرار داده و سوپ را همراه با نان برشته تازه سرو کنید.

پیشنهاد

برای تهیه یک سوپ مایه دارتر، ۳۵۰ گرم گوشت مرغ یا بوقلمون پخته بی چربی و خرد شده را در مرحله ۳، همراه با رب گوجه فرنگی ، به سوپ اضافه کنید.

پاسخ به موضوع

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید