سیب زمینی تنوری

0
391

برای ۴ نفر

کالری در ازای هر پرس: ۳۵۴

چربی به ازای هر پرس: ۵/۹ گرم

مواد لازم

سیب زمینی – ۴ عدد (هرکدام حدود ۳۰۰ گرم)

روغن زیتون – ۱ قاشق غذاخوری

کنسرو نخود بدون آب – ۴۰۰ گرم

پودر زیره سبز – ۱ قاشق چای خوری

پودر تخم گیشنیز – ۱ قاشق چای خوری

گشنیز تازه خرد شده – ۴ قاشق غذا خوری

ماست کم چرب – ۱ لیوان سر خالی

نمک و فلفل – به مقدار لازم

روش تهیه

۱-فر را از قبل تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۶ اجاق گاز گرم کنید. سیب زمینی ها را بشویید آن ها را خشک کنید. با یک چنگال دور تا دور سیب زمینی ها را سوراخ سوراخ کنید و با یک قلم مو روی آن ها را روغن زیتون بمالید، و نمک و فلفل بزنید.

۲- سیب زمینی ها را روی سینی مخصوص فر بگذارید و اجازه دهید که به مدت ۱ ساعت بپزند تا وقتی که مغز پخت شوند. سپس آن ها را بیرون بیاورید و بگذارید که به مدت ۱۰ دقیقه خنک شوند.

۳-در این مرحله، نخود را با یک چنگال و یا یک وسیله دیگر له کنید. ادویه و نیمی از گیشنیز را با نخود له شده مخلوط کنید.در آن را بسته و کنار بگذارید.

۴-سیب زمینی های تنوری شده را نصف کنید و با قاشق گوشت داخل سیب زمینی ها را بیرون بیاورید و درون یک کاسه قرار دهید. در این مرحله پوست سیب زمینی ها به شکل یک کاسه کوچک تو گود در می آیند.گوشت های سیب زمینی بیرون آورده شده را له کنید تا نرم شوند و با نخود مخلوط کنید. سپس ماست را به آن اضافه و مخلوط نمایید، به آن نمک و فلفل بزنید.

۵-داخل سیب زمینی ها را با مخلوط سیب زمینی و نخود پر کنید. مجددا آن ها را در فر قرار دهید تا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزند و گرم شوند.غذا را با باقی مانده گشنیز تزیین و همراه با سالاد تازه سرو کنید.

نکته آشپز

برای تهیه نوع حتی کم چرب تر این غذا، سیب زمینی ها را بی آن که در ابتدا چرب شوند تنوری کنید.

 

 

پاسخ به موضوع

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید