شامی و ماهی

0
394

برای ۴ نفر

کالری در ازای هر پرس: ۳۲۰

چربی به ازای هر پرس: ۷/۵ گرم

مواد لازم

سیب زمینی خرد شده – ۴۵۰ گرم

فیله ماهی هداک – ۲۲۵ گرم

فیله ماهی قزل آلا – ۲۲۵ گرم

برگ مو – ۱ عدد

ماست کم چرب – ۲ قاشق غذا خوری

پیاز خورد شده – ۲ قاشق غذا خوری

پودر نان خشک – ۷۵ گرم

روغن زیتون – ۱ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل – به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس

پوره گوجه فرنگی – ۲۰۰ میلی لیتر

آب لیمو ترش – ۲ قاشق غذاخوری

ماست کم چرب – ۴ قاشق غذاخوری

پودر فلفل قرمز – مقداری

روش تهیه

۱-سیب زمینی ها را در قابلمه بگذارید و روی آن آب بریزید. آب را به جوش آورید و برای ۱۰ دقیقه سیب زمینی ها را بپزید تا نرم شوند، آن ها را آبکش کرده و له کنید.

۲-ماهی ها را همراه با برگ مو و مقداری آب داخل تابه قرار دهید. آن را به جوش آورید وبگذارید به مدت ۷ تا ۸ به آرامی بجوشد. ماهی را بیرون بیاورید و پوست آن را جدا کنید.

۳-ماهی را با سیب زمینی، ماست و پیازچه مخلوط کنید و نمک و فلفل بزنید. سپس روی آن را بپوشانید و بگذارید به مدت یک ساعت بماند و خنک شود.

۴-پودر نان خشک را داخل یک بشقاب بریزید.مخلوط هاهی را به ۸ قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را به شکل شامی به قطر ۷.۵ سانتی متر در آورید. دو طرف هر شامی ماهی را در پودر نان خشک بزنید و با دست فرم داده و فشرده کنید.

۵-با قلم مو کف تابه روغن بزنید و شامی ها را به مدت ۶ دقیقه در آن کباب کنید. شامی های ماهی را برگردانید و به مدت ۵ تا ۶ دقیقه دیگر آن ها را بپزید تا به رنگ طلایی درآیند.با دستمال کاغذی آشپزخانه، چربی آن ها را بگیرید و چرب نگه دارید.

۶-برای تهیه سس. پوره گوجه فرنگی و آب لیمو ترش را حرارت دهید. به آن نمک و فلفل بزنید، از روی حرارت بردارید، ماست را به آن اضافه کنید.دوباره آن را روی حرارت بگذارید پس از چند جوش پودر در فلفل قرمز را روی آن بپاشید، از روی حرارت بردارید و همراه با شامی ماهی سرو کنید.

پاسخ به موضوع

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید