راه های کنترل وزن

0
416

“رژیم کم کالری”
اصلی ترین راه کاهش وزن مطلوب تغییر برنامه غذایی می باشد.
کاهش روزانه ۵۰۰ کیلو کالری انرژی دریافتی باعث کاهش یک پوند از وزن بدن در طول هفته خواهد شد.
معمولا رژیم های ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلو کالری به زنان و رژیم های ۱۸۰۰ کیلو کالری به مردان توصیه میشود.
در رژیم های کم کالری غذاها باید متنوع، دلچسب، خوش طعم و خوش عطر باشند.
برای داشتن یک رژیم خوب میتوان از فهرست جانشینی استفاده کرد.

“فعالیت بدنی”
داشتن فعالیت بدنی کافی برای افزایش مصرف انرژی و حفظ سلامت بدن و افزایش نشاط و انگیزه جزء اصلی هر برنامه کنترل وزن است.

“اصلاح شیوه زندگی”
اساس اصلاح شیوه زندگی بر این عقده است که چاقی و یا برخی از بیماری ها در اثر رفتارهای ناهنجار اکتسابی رخ میدهد و قابل اصلاح و پیشگیری است.
تهیه یک گزارش جامع قبل از اعمال تغییرات و ایجاد تغییرات تدریجی میتواند از گیج شدن و بی انگیزه شدن فرد جلوگیری کند.
گاهی نیاز است که تغییرات در بستر یک خانواده ایجاد شود تا از ابتلا سایر اعضای خانواده به چاقی و یا عوارض آن جلوگیری به عمل آید.
در بسیاری از افراد به خصوص کودکان و نوجوانان نمیتوان علت اصلی چاقی را از میان تاثیرات ژنتیکی یا سبک زندگی تشخیص داد. 

پاسخ به موضوع

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید