نکات کلی رژیم غذایی سالم

0
567

🔸رعایت سه اصل تنوع، تعادل و تناسب را فراموش نکنید.
🔹سعی کنید روزانه از تمام گروه های غذایی در رژیم غذایی خود استفاده کنید.
🔸سعی کنید غذاهای متنوع مصرف کنید تا ویتامین ها و مواد معدنی به مقدار کافی به بدنتان برسد.
🔹برنامه غذایی خود را در ۶ وعده تقسیم کنید. (۳ وعده اصلی و ۳ میان وعده)
🔸هیچ وعده غذایی را حذف نکنید.
🔹گنجاندن سبزی و میوه به میزان کافی را در رژیم غذایی روزانه فراموش نکنید. (بهتر است نیم ساعت قبل از غذا از انواع سبزی های خام یا پخته استفاده شود.)
🔸میزان نمک مصرفی در حین طبخ غذا را محدود کنید. پس از پخت به غذا نمک اضافه نکنید.
🔹از گیاهان معطر، ادویه های فاقد نمک، آبلیمو، سرکه و آبغوره برای طعم دادن به غذاها استفاده کنید
🔸از غذاهای کنسروی حاوی نمک کمتر استفاده کنید.
🔹از روغن های گیاهی مایع استفاده کنید. روغن را با قاشق به غذا اضافه کنید.
🔸از مصرف غذاهای پر چرب، امعاء و احشاء، سوسیس و کالباس تا حد امکان پرهیز کنید.
🔹روزانه حداقل ۸ لیوان مایعات بدون شیرینی میل کنید. بهترین نوشیدنی آب است.
🔸وزن مطلوب خود را حفظ نمایید و در کنار رژیم غذایی مناسب از تحرک کافی نیز برخوردار باشید.

نکته: در رژیم غذایی کودکان از حداقل میزان واحد ها استفاده کنید و واحدها را کمتر از حالت عادی در نظر بگیرید.

پاسخ به موضوع

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید