گروه روغن ها و چربی ها

0
4865

روغن ها و چربی ها در قله هرم قرار دارند یعنی باید مصرف آن ها را به حداقل رساند. برخی چربی ها و روغن ها دارای چربی های اشباع و کلسترول می باشند که برای سلامتی مضر است. این گروه از مواد در عین تامین میزان زیادی از انرژی مواد مغذی کمی را به بدنتان می رسانند. غذاهای پر چرب شامل کره، مارگارین، سس، روغن، مایونز، خامه، پنیر خامه ای، سرشیر، چیپس، پفک و… می شود.

برای این دسته ۳ تا ۵واحد غذایی درنظر گرفته می شود ولی باید توجه داشت که میزان مصرفی برای هر فرد باید متناسب با رژیم غذایی اش باشد و از میزان تعیین شده تجاوز نکند.
هرواحد چربی برابر است با ۵ گرم چربی و ۴۵ کالری است.

توصیه ها:
🔸سعی کنید از روغن های مایع گیاهی به جای روغن های جامد و حیوانی استفاده کنید.
🔹استفاده از روغن های گیاهی هم با توجه به وجود انرژی زیاد باید به اندازه مصرف شود.

پاسخ به موضوع

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید