گروه سبزی ها

0
493
fruit vegetable isolated on white

مصرف سبزیجات برای همه افراد مفید است . سعی کنید روزانه از سبزیجات خام و پخته در رژیم غذایی تان بهره ببرید. سبزی ها بدون داشتن چربی و کلسترول منبع عظیم ویتامین‌ها و مواد معدنی به ویژه ویتامین A و C، فولات، پتاسیمو منیزیم هستند. همچنین باعث رسیدن فیبر به بدن می شوند. محققین بیشتر افراد را به مصرف سبزیجات با رنگ سبز تیره توصیه می کنند.

در هرواحد سبزی ۵ گرم کربوهیدات، ۲ گرم پروتئین و ۲۵ کالری موجود است. مصرف ۳ تا ۵ واحد از این گروه در هر روز توصیه می شود.

توصیه ها:
🔹سعی کنید از سبزی های خام و پخته بدون چربی یا کم چرب استفاده نمایید.
🔸مصرف سیر و پیاز را در غذاها فراموش نکنید.
🔹بهتر است سبزی ها را سریع و در میزان کمی آب جوش بپزید تا مجبور به دور ریختن آب آن که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است نشوید.
🔸اگر سبزی را به صورت سرخ شده مصرف می کنید باید از روغن های مایع نظیر روغن زیتون، ذرت یا آفتابگردان به مقدار بسیار کم به جای کره و مارگارین استفاده نمایید.
🔹به جای سس از آبغوره و آبلیمو استفاده کنید. اگر تمایل به استفاده از سس دارید از ماست کم چرب همراه آبلیمو استفاده کنید.

پاسخ به موضوع

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید