گروه میوه ها

0
906

مصرف میوه ها برای همه افراد لازم و ضروری است. با مصرف میوه ها می توان انرژی، ویتامین‌ها (ویتامین A و C) و مواد معدنی و فیبر را به بدن رساند. به طور طبیعی میوه ها چربی ندارند و میزان سدیم در آن ها ناچیز است. جهت جذب بیشترین مقدار فیبر، پوست میوه‌هایی که قابل خوردن است رانیز میل کنید.

هرواحد دارای ۱۵ گرم کربوهیدرات و ۶۰ کالری است. مصرف ۲ تا ۴ واحد از این گروه در هر روز ضروری است.

توصیه ها:
🔸سعی کنید به جای کمپوت میوه ها و آبمیوه ها، میوه ها را به صورت خام و تازه (در صورت امکان با پوست) مصرف کنید. خوردن میوه ها با پوست و به صورت کامل به علت دارا بودن فیبر در آن بهتر از مصرف آب میوه ها است و از یبوست و سایر عوارض گوارشی پیشگیری می کند.
🔹میوه های خشک در واقع شکل تغلیظ شده میوه های تازه هستند که قند بیشتری دارند، بنابراین باید به میزان اندکی مصرفی شوند.
🔸انگور، خربزه و موز دارای قند بسیار بالایی هستند که اگر آن ها را به میزان زیاد مصرف کنید بر کنترل قند خون شما اثر می گذارد.
🔹سعی کنید در صورت مصرف آب میوه ها، از آبمیوه های خانگی و صد در صد طبیعی بدون اضافه کردن شکر و به میزان کم استفاده کنید.
🔸اگر علاقه زیادی به مصرف آب میوه ها دارید می توانید آن ها را با افزودن آب رقبق کنید و یا با افزودن آب به پوره میوه ها آبمیوه خانگی تهیه کنید.
🔹بهتر است در هر میان وعده یک واحد میوه مصرف کنید.

پاسخ به موضوع

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید