گروه گوشت و جایگزین های آن

0
1108

این گروه شامل گوشت قرمز، ماکیان (مرغ و بوقلمون و…) ماهی، تخم مرغ، حبوبات و پنیر است. مصرف روزانه این گروه از مواد غذایی به علت دارا بودن مقادیر زیادیپروتئین به ترمیم و ساخت بافت های بدن و عضلات کمک می کند و سبب تامین ویتامین ها (B6، B12، نیاسین و تیامین) و مواد معدنی (آهن، روی، منیزیم و فسفر) می شود.

تعداد واحد های روزانه مورد نیاز از این گروه ۲-۳ واحد است.
هرواحد از این گروه برابر است با ۷ گرم پروتئین، صفرتا ۵ گرم چربی و ۳۵ تا ۷۵ کالری انرژی.

توصیه ها:
🔹سعی کنید کم چرب ترین گوشت را بخرید و چربی های اضافه آن را جدا کنید. (قسمت های پر چرب مثل گوشت دنده مناسب نیستند)
🔸پوست مرغ دارای چربی بسیار زیادی است. قبل از پخت پوست مرغ را کاملا جدا نمایید.
🔹سعی کنید گوشت را بدون افزودن چربی طبخ کنید.
🔸بهترین نحوه استفاده از تخم مرغ مصرف آن به صورت عسلی یا نیم بند است. سعی کنید از سرخ کردن تخم مرغ پرهیز کنید.
🔹برای طعم دهی به این گروه از آبغوره، آب لیمو، سس گوجه، … استفاده کنید.
🔸در کنار گروه گوشت ها از سبزیجات استفاده نمایید.
🔹فرآورده های گوشتی نظیر سوسیس، کالباس و همبرگر دارای چربی بسیار بالایی هستند. مصرف آن ها را به حداقل برسانید
🔸سعی کنید بیشتر ماهی مصرف کنید. به جای سرخ کردن از روش آب پز و بخار پز و یا کبابی استفاده کنید.
🔹از مصرف پنیرهای پرچرب پرهیز نمایید
🔸مصرف تخم مرغ را به دو یا سه بار در هفته کاهش دهید.
🔹برای تامین کلسیم بهتر است به جای پنیر از شیر کم چرب استفاده کنید.

پاسخ به موضوع

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید