چربی شکم را چگونه از بین ببریم؟

0
399

برای داشتن شکم شش تکه چه مواد غذایی بخوریم؟

در یک قاعده کلی باید کربوهیدرات کمتر و پروتئین بیشتر مصرف کنید. سعی کنید از کربوهیدرات مغذی مانند غلات سبوس دار استفاده کنید. در بیشتر وعده های غذایی از سبزی و گوشت به خصوص گوشت سفید مانند مرغ و ماهی استفاده کنید. همچنین ماست بدون چربی را فراموش نکنید و از خوردن چربی های خوب مانند روغن زیتون، روغن آجیل و یا روغن آووکادو نترسید. مطالعه این مطلب نیز پیشنهاد می شود: برنامه رژیم غذایی برای شکم شش تکه

آیا مصرف مکمل باعث شش تکه شدن شکم می شود؟

همیشه توصیه می کنیم ابتدا رژیم غذایی تان را اصلاح کنید، سپس برنامه تمرینی منظم و هدفمند را دنبال کنید و بعد از آن در صورت نیاز به سراغ مکمل بروید. سعی کنید با تحقیق و مطالعه سراغ مکمل چربی سوز بروید. هر چند که استفاده از قهوه به دلیل کافئین و یا چای سبز و در مجموع مواد غذایی چربی سوزی یک توصیه مفید و سالم است.

چه مدت طول می کشد تا عضلات شکم شش تکه شود؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که مربیان می شنوند این سوال است! جواب این سوال هم بستگی به این موارد دارد که فرد ورزشکار چه رژیم غذایی دارد؟ چقدر سابقه تمرینی دارد؟ چه نوع تمریناتی را با چه شدت و حجمی انجام می دهد؟ وضعیت خواب و استرس او چگونه است؟

حتی باید شغل و میزان کار و فعالیت، سن و میزان چربی بدن نیز در نظر گرفته شود. شما نمی توانید یک شبه عضلات شش تکه بسازید بلکه باید برای آن تمرینات منظم انجام دهید و همچنین وقت کافی صرف این موضوع کنید. یک برنامه غذایی خوب و تمرینات منظم ۱۲هفته ای می تواند نتایج قابل توجهی داشته باشد.

چرا چربی های شکم دیر آب می شود؟

گذشته از اینکه فیزیک بدنی هر فرد با دیگری تفاوت دارد، ولی ناحیه شکم یکی از مکان های دلخواه چربی ها برای جمع شدن است. حتی اگر رژیم غذایی دقیق و تمرینات ورزشی برنامه ریزی شده ای هم داشته باشید باز احتمال اینکه مقداری چربی در شکم داشته باشید وجود دارد. تغییرات هورمونی ناشی از کم خوابی، دیر خوابیدن، استرس، افزایش سن و مواردی از این قبیل باعث افزایش چربی در شکم می شوند.

چرا شش تکه کردن شکم برای مردان از زنان آسان تر است؟

به طور کلی چون بدن مردان تستوسترون تولید می کند در اثر تمرینات ورزشی بیشتر چربی سوزی می کنند و بیشتر عضله می سازد. بدن مردان در هنگام استراحت و یا ورزش نیز سوخت و ساز بیشتری دارد. زنان به دلیل ساختار عضلانی و ترکیبات هورمونی که دارند کار سخت تری پیش رو دارند! به همین دلیل است که برای برنامه شکم زنان باید تمرینات بیشتری در نظر گرفت.

پاسخ به موضوع

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید